Se știe că producătorii auto care se respectă cheltuie mulți bani pentru a crea mașini cu adevărat sigure, deoarece aproape toți proprietarii de automobile sînt de părere că mijlocul de transport trebuie să fie în primul rînd sigur, nu numai rapid, economic, spațios, cu un design atractiv, portbagaj încăpător și așa mai departe.
Producătorii de automobile efectuează numeroase teste de siguranță. Un astfel de test se numește crash-test, iar scopul său este de a determina modul în care mașina se comportă la ciocnirea cu diferite obiecte și ce trebuie făcut pentru a spori siguranța pasagerilor și a șoferului.
Evaluarea se face prin efectuarea unuia sau mai multor lovituri pe obstacol la viteză medie sau mare: ciocnire frontală, lovitură laterală, din spate. În același timp, prioritatea este acordată loviturii frontale, deoarece aceasta este cea mai mortală.
În aceste crash-teste sînt lovite mașini cu manechini bărbați, femei și copii, și întregul proces este monitorizat de sistemul de senzori din mașină și de pe manechine, care transmit informațiile pe computer și de aparatul digital de fotografiat de mare viteză, care va înregistra accidentul în cel mai mic detaliu, care nu pot fi observate cu ochiul liber. Toată informația colectată este analizată și, dacă este necesar, se fac schimbări în construcția mașinii, întărind elementele potențial periculoase.
Fotografia cu furgoneta Lada, în care circula curierul Serghei Zaharov, în care a zburat Jeep Grand Cherokee al lui Mihail Efremov, a făcut înconjurul lumii și este greu de crezut că această mașină a trecut cîndva cu succes crash-testele necesare și a primit calificative înalte privind siguranța. În caz contrar, Serghei Zaharov ar fi rămas probabil în viață, iar mașina lui nu s-ar fi transformat într-o grămadă de metal.
Se știe că industria auto rusă are o mulțime de probleme și îi este greu să reziste concurenței de pe piață, iar mașinile unor mărci atrag cumpărătorii doar prin prețul scăzut, dar ei nu se gîndesc de ce costul este atît de scăzut, nu bănuiesc, din contul la ce au o astfel de economie și cumpără mașina cu speranța la același noroc.
Cu toate acestea, acel tragic accident din centrul Moscovei a arătat clar cît de important este să ne gîndim în primul rînd la siguranța mașinilor, iar unele mărci ar trebui să nu mai producă sicrie pe roți. Este cunoscut faptul că, în fabricile unor mărci, oamenii fură și consecințele sînt evidente.
Concluzii ar trebui să facă atît persoanele fizice, cît și companiile care cumpără mașini, camionete de marfă pentru transport. Ei ar trebui să atragă o mare atenție și rating-urilor de siguranță a automobilelor.
De exemplu, mulți consideră Volvo drept cel mai sigur brand de mașini, care este numit lider în domeniul securității, care crează și implementează soluții inovatoare, noi tehnologii care i-au protejat de traume și au salvat nenumeroase vieții din întreaga lume. Aceste inovații sînt rezultatul unei abordări unice a companiei Volvo în industria automobilelor privind securitatea - o abordare sistemică bazată pe date reale privind accidentele rutiere.
Adăuga comentariu