Oficiul de reglementare în domeniul datelor din Marea Britanie (ICO) intenționează să aplice această amendă după incidentul de anul trecut, dar amenda este respinsă de reprezentanții companiei aeriene, care susțin că au luat măsuri imediate și niciun client nu a fost afectat. IAG, proprietarul British Airways, a anunţat luni că Oficiul de reglementare în domeniul datelor din Marea Britanie (ICO) intenţionează să îi aplice o amendă de 183,4 milioane de lire sterline (229,8 milioane de dolari).
Măsura vine după furtul de anul trecut al datelor clienţilor de pe site-ul operatorului aerian, potrivit BBC şi Agerpres. Compania aeriană a avertizat în septembrie 2018 că aproximativ 380.000 de clienţi ar putea fi afectaţi de furtul datelor de pe cardurile folosite pentru rezervări online sau cu ajutorul aplicaţiei mobile. „sîntem surprinşi şi dezamăgiţi de concluziile preliminare ale ICO. British Airways a răspuns rapid la furtul datelor. Nu am găsit dovezi că ar fi fost furaţi bani din conturile clienţilor afectaţi”, a afirmat Alex Cruz, preşedinte şi director general al BA.
Oficialul şi-a cerut scuze clienţilor. Amenda propusă de ICO reprezintă echivalentul a 1,5% din cifra de afaceri pe plan global în 2017 înregistrată de British Airways.
Adăuga comentariu