Acest lucru este demonstrat de datele statistice privind evoluția pieței serviciilor de acces la Internet mobil în nouă luni ale anului 2019, prelucrate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), transmite Noi.md.
Potrivit datelor, numărul total al utilizatorilor care au accesat Internetul mobil prin rețele 4G a crescut, în ianuarie-septembrie față de sfîrșitul anului 2018, cu circa 559 mii (+55%) și a alcătuit 1 mil. 578,5 mii lei.
Din ei – circa 1 mil. 484,3 mii (+58,2%) - au accesat Internetul mobil prin smarphone, iar 94,2 mii (+15,6%) au utilizat Internetul dedicat (modemuri/carduri). Totodată, numărul total al utilizatorilor de Internet mobil (2G, 3G, 4G + dedicat) s-a majorat cu 260,5 mii (+12%) și a depășit 2 mil. 428,7 mii.
Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil, raportată la 100 de locuitori, a sporit cu 11,2 puncte procentuale și a ajuns la 90,6%.
Aceleași date arată că volumul total al veniturilor realizate de furnizori din vânzarea serviciilor de Internet mobil a crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 13,1% și a alcătuit 881,2 mil. lei, iar veniturile realizate din vînzarea Internetului mobil dedicat au scăzut cu 0,2% și au totalizat 179,9 mil. lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) de Internet mobil de pe smartphone s-a majorat cu 7,7% și a alcătuit 39,1 lei, iar ARPU de Internet mobil dedicat a scăzut cu 0,7% și a alcătuit 83,9 lei.
La sfîrșitul perioadei de raportare, cei trei furnizori de servicii de acces la Internet mobil deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova – 63,4%, Moldcell – 27,7% şi Moldtelecom – 8,9%.
Adăuga comentariu