„Este un drum nou. Nu se reabilitează un drum vechi. Se construiește de la zero. Este vorba de resurse pentru spațiul de amenajare pentru trecerea frontierei, platforme pentru mașini. Vedeți care este situația la celelalte puncte de trecere a frontierei toarte mașinile stau în rînd pentru că lipsesc acele platforme de staționare”, a punctat Spînu.
Autoritățile susține că podul plutitor de la Leova urmează să fie deschis la sfîrșitul lunii noiembrie.
Un calcul elementar arată că un kilometru de drum va costa circa 70 milioane lei. Se pare că acesta este cel mai scump segment de drum din istoria recentă a Moldovei.Potrivit unui Acord între Guvernul Republicii Moldova și Guvernul Romîniei, un nou punct de trecere a frontierei de stat Leova – Bumbăta urmează a fi deschis traficului internațional rutier, pe segmentul moldo-romîn.
Pentru instituirea şi amenajarea acestui punct, în rectificarea bugetară sînt prevăzute alte 8,4 milioane lei. Astfel costurile trec deja de 260 milioane lei.
Adăuga comentariu