De asemenea, 9% dintre profesorii de școală primară au renunțat la profesie în 2022, dublu față de 4,6%, în 2015, transmite The Guardian. Potrivit UNESCO, 9% dintre profesorii de școală primară au renunțat la profesie în 2022, aproape dublu față de rata de 4,6% din 2015. „Profesorii joacă un rol vital în societățile noastre, dar această profesie se confruntă cu o criză vocațională majoră, transmite digi24.ro
Unele regiuni ale lumii duc lipsă de candidați. Alte regiuni se confruntă cu o rată foarte ridicată a abandonului școlar în primii ani de muncă. În ambele cazuri, răspunsul este același: trebuie să prețuim mai bine, să formăm mai bine și să sprijinim mai bine profesorii”, a declarat Audrey Azoulay, directorul general al UNESCO. Analiza UNESCO a arătat că deficitul de profesori a fost redus de la 69 de milioane în 2016, mai ales în Asia de Sud, unde numărul a ajuns la 7,8 milioane.
În Africa Subsahariană, care a reprezentat o treime din deficitul global de profesori, a fost redus doar cu două milioane în aceeași perioadă. Regiunea are nevoie de 15 milioane de profesori pentru a îndeplini obiectivul de dezvoltare durabilă de a asigura învățămîntul primar și secundar pentru toți copiii pînă în 2030.
Adăuga comentariu