Arşiţa stiri: 233
Preşedintele stiri: 4151

Cercetatea care explică de ce oamenilor de știință le place să lingă pietre a cîștigat premiul Ig Nobel

16 sep. 2023,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Un grup de cercetători din Marea Britanie și Polonia a cîștigat Premiul Ig Nobel în domeniul chimiei și geologiei pentru "explicarea motivului pentru care multor oameni de știință le place să lingă pietre".

Acest lucru este relatat pe site-ul web al premiului, acordat pentru idei neobișnuite și realizări științifice absurde.

Cea de-a 33-a ceremonie de anunțare a cîștigătorilor premiilor a avut loc joi, online. Premiul pentru literatură a fost acordat unor oameni de știință din Finlanda, Franța, Malaezia, Marea Britanie și Finlanda pentru activitatea lor de "explorare a modului în care oamenii se simt atunci cînd repetă același cuvînt de foarte multe ori". În domeniul mecanicii și ingineriei, premiul a fost acordat unor oameni de știință din India, China, Malaezia și SUA pentru ideea lor de a folosi păianjeni morți ca dispozitive mecanice de prindere.

În domeniul sănătății, premiul Ig Nobel a fost acordat unor inventatori din Republica Coreea și SUA, care au creat un dispozitiv montat pe vasul de toaletă pentru colectarea de analize. Premiul pentru comunicare a fost acordat unor oameni de știință din Argentina, Chile, China, Columbia, Spania, Chile, Columbia și Statele Unite, care au studiat activitatea cerebrală a persoanelor specializate în cititul pe dos. În medicină, premiul pentru "utilizarea cadavrelor pentru a compara numărul de fire de păr din nări" a fost acordat unor oameni de știință din Canada, Iran, Macedonia, Vietnam, Macedonia și SUA.

Cercetările privind efectul baghetelor și paielor electrice asupra aromei alimentelor și a băuturilor au fost recompensate cu premiul pentru nutriție pentru oamenii de știință din Japonia. În domeniul educației, premiul a revenit unor cercetători din Canada, China, Irlanda, Japonia, Japonia, Țările de Jos, Marea Britanie, Irlanda, Țările de Jos și SUA pentru o lucrare care investighează "plictiseala profesorilor și a elevilor". În domeniul psihologiei, premiul a fost acordat unor oameni de știință din SUA care au efectuat experimente pentru a afla cîți trecători ar urma exemplul dacă ar vedea un necunoscut privind în sus. În domeniul fizicii, premiul a fost acordat unor oameni de știință din Marea Britanie, Spania, Franța, Franța și Elveția pentru lucrările lor privind impactul vieții sexuale a hamsterilor asupra compoziției apei de mare.

Premiul Ig Nobel, numit și Premiul Anti-Nobel, este acordat "pentru realizări care mai întîi te fac să rîzi și apoi te fac să gîndești". El a fost instituit în 1991 de către revista Annals of Improbable Research. Din 1999, premiul a fost acordat în 10 domenii, unele dintre nominalizări sînt aceleași cu cele ale Premiului Nobel, restul sînt stabilite în fiecare an separat.

Ceremonia de decernare a premiilor a avut loc în mod tradițional la Universitatea Harvard, cîștigătorii primind premiile din mîinile laureaților Nobel din diferiți ani. În ultimii patru ani, ceremonia s-a desfășurat în întregime online.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав