Arşiţa stiri: 214
Jocurile Olimpice stiri: 274
Transnistria stiri: 1418

Oamenii de știință au descoperit o nouă formă de gheață

20 oct. 2023,, 02:00   Ştiinţă şi IT
2072 0

Oamenii de știință au descoperit gheața superionică - o formă unică de gheață care este solidă și lichidă în același timp.

În urmă cu cinci ani, oamenii de știință au reușit să recreeze această formă exotică de gheață în condiții de laborator. Astfel, un an mai tîrziu, ei i-au confirmat existența și structura cristalină.

Cercetătorii de la Laboratorul Centrului Accelerator Linear Stanford din California (SLAC) au descoperit o nouă formă de gheață superionică. În urmă cu patru ani, oamenii de știință au studiat proprietățile chimice ale neobișnuitei gheațe - potrivit acestora, atomii din ea sînt închiși într-o rețea cubică solidă, iar atomii de hidrogen ionizat sînt eliberați prin curgerea prin aceste rețele.

Există acum motive să se creadă că gheața superionică ar putea fi una dintre cele mai comune forme de apă din Univers - se crede că aceasta umple nu numai măruntaiele lui Uranus, Neptun, dar și ale unor exoplanete similare, cu o presiune extrem de puternică - este de 2 milioane de ori mai mare decît atmosfera Pămîntului.

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав