“Adaosul în mixtura asfaltică MR8 este destinat să înlocuiască bitumul nemodificat la un cost mai mic, reducînd în același timp emisiile de CO2 și utilizarea resurselor derivate din combustibilii fosili. Pentru testarea produsului au fost selectate două sectoare de drumuri naționale în raionul Strășeni: M5 Frontiera cu Ucraina - Criva - Bălți - Chișinău - Tiraspol - frontiera cu România, tronsonul km 243,30 - 243,58; G82.1 Strășeni - M5, km 0,00 - 1,00”, a anunțat astăzi ASD, scrie MOLDPRES.
Sectoarele experimentale selectate sînt incluse în programul de reparație periodică conform repartizării fondului rutier pe anul 2022, astfel implementarea produsului MR8 nu necesită alocarea resurselor financiare suplimentare. “Pe, pe drumul G82.1 Strășeni - M5, km 0,00 - 1,00, au fost executate lucrări de așternere a covoarelor asfaltice cu utilizarea aditivului MR8, care ulterior vor fi monitorizate de Laboratorul de Încercări din cadrul ASD pentru aprecierea durabilității și calității mixturii asfaltice produse și puse în opera”, potrivit sursei citate.Utilizarea amestecului din beton asfaltic cu adaos de polimeri din material plastic reciclat MR8 va duce la economii semnificative de costuri. Producătorul MR8, compania „MacRebur” din Scoția, intenționează să investească circa șapte milioane de euro pentru organizarea producerii în Republica Moldova a amestecului de polimeri din materiale plastice reciclate, care va duce la micșorarea prețului de achiziție a MR8 și va minimaliza impactul negativ asupra mediului.
Adăuga comentariu