Anterior, transportatorii ruși și belaruși au fost anunțați că le este interzis să intre pe teritoriul UE, chiar și în tranzit, transmite Noi.md cu referire la Realitatea.md.
Între timp, blocat la graniță a rămas și un șofer moldovean. Acesta a povestit pentru belta.by că munca pe TIR, în aceste condiții, a devenit o povară pentru el.„Transportăm cartofi din Belarus în Moldova. Oamenii nu au ce mînca acolo, așa că transportăm ceva de mîncare. Dar trebuie să stăm în picioare și ei ne așteaptă, așteaptă mîncare. De obicei treceam prin Kukurîki, însă acum acolo trebuie de stat patru zile în rînd… Este greu pentru o persoană să trăiască într-o cabină, mai ales iarna, cînd este frig, plouă, nu există mîncare. A trebuit să plătesc, să întreb, să merg să cumpăr. Nimeni nu s-a gîndit la oameni, am stat acolo ca niște animale. Este foarte greu. În Polonia, toate vămile au fost închise, trebuie să mergem în cerc. Aceasta este o batjocură la adresa oamenilor”, a spus șoferul de camion.
Într-o situație similară se află și alți zeci de șoferi străini, care au povestit că au stat în rînd la graniță 24 sau chiar 48 de ore.
Reprezentanții vămilor din Belarus arată cu degetul spre polonezi.
„Partea lituaniană a încetat unilateral cooperarea cu agențiile vamale și de frontieră din Belarus în problemele funcționării nestingherite a punctelor de control, nu poate face față fluxului de vehicule care urmează atît spre Belarus, cît și din țara noastră… Punctul de control „Benyakoni” are capacitatea de a înregistra 250 de camioane pe zi. Cu toate acestea, partea vecină, serviciile de control lituaniene, întocmesc mai puțin decît posibilitățile noastre. Aceeași situație se dezvoltă și la alte puncte de control din direcția lituaniană: „Kamenny Log”, „Kotlovka”, „Privalka”. Vama din Belarus, la rîndul său, eliberează toate vehiculele depuse de partea lituaniană”, a subliniat șeful postului vamal Benyakoni.
Adăuga comentariu