„În virtutea unor factori care au tergiversat semnificativ procesul de asigurare a instituțiilor de învățămînt cu manuale școlare, fapt ce a împovărat și mai mult munca cadrelor didactice în procesul de implementare a noii curricule, am solicitat informații privind procedura de elaborare și aprobare a titlurilor de manuale pentru disciplinele școlare, precum și mecanismele de livrare în termen a acestora către instituțiile de învățămînt”, a declarat ministrul Educaţiei, Corneliu Popovici, transmite Noi.md.
În urma licitației desfășurate în anul 2019, pe băncile elevilor de la ciclul primar au ajuns doar 15 titluri de carte, unele titluri fiind în proces de distribuire.
„Am cerut explicații cu referire la gradul de asigurare cu manuale școlare, cauzele anulării editării unor titluri de carte, detalii privind procedura de evaluare a proiectelor de manual, transparența mecanismelor de achiziție a manualelor, calitatea manualelor editate, precum și propuneri privind eficientizarea mecanismului de asigurarea cu manuale școlare în ciclurile primar, gimnazial și liceal”, a precizat Popovici.
Totodată, a fost pus în discuție subiectul aprobării și punerii în aplicare a proiectului de metodologie privind evaluarea manualelor în uz.
S-a discutat despre importanța consultării opiniei comunității educaționale, în mod special, a cadrelor didactice care lucrează nemijlocit cu manualele școlare, în vederea îmbunătățirii calității acestora.
De asemenea, s-a hotărît crearea unui grup de lucru care să monitorizeze, în mod prioritar, procesul de asigurare cu manuale școlare, asigurînd un dialog viabil dintre toți responsabilii de acest proces.
Adăuga comentariu