De altfel, astfel de prevederi au mai existat în Codul Audiovizualului, care a fost în vigoare, din 2013 pînă în 1 ianuarie 2019. La fel, este o practică aplicată pe larg în multe alte țări, inclusiv din Uniunea Europeană.
Admitem că anterior, anumiți cabliști, care retransmit în rețele posturi TV străine, nu s-au conformat integral legii. Însă, și acum există posturi străine, care nu conțin publicitate. De altfel, aproape orice post de televiziune, care emite semnal și pe plan internațional, are serviciul TV atît cu publicitate, cît și fără publicitate. Vrem să facem regulă în acest domeniu, în interesul producătorului autohton de media, care acum este dezavantajat prin faptul că sînt în condiții inegale în raport cu posturile TV străine, care au bugete de zeci și chiar sute de milioane de dolari anual, plasează publicitate, care e difuzată și pe teritoriul țării noastre.
Altfel spus, piața locală de publicitate pierde din buget, deoarece clienții (în special companiile multinaționale) sînt interesați să plasaze publicitatea în Romania, Rusia, Ucraina, reclamă difuzată astfel și pe teritoriul țării noastre, fără să fie alocate bugete pentru publicitate și în Republica Moldova. Piața de publicitate înseamnă și locuri de muncă, aici, în țara noastră, impozite plătite la bugetul de stat, dar și investiții directe în calitatea produsului media autohton.
Propunem distribuitorilor de servicii media să-și adapteze serviciile în așa fel închît să fie respectată legislația. Dacă au nevoie de timp, putem discuta subiectul și să propunem un moratoriu de cel mult 2 luni pe aplicarea prevederii din Codul serviciilor media audiovizuale.
Adăuga comentariu