Pentru a asigura implementarea efectivă a acesteia, Guvernul a aprobat joi, 21 decembrie, un proiect de hotărîre privind modul de înregistrare a cererilor de comunicare a informațiilor de interes public, fapt ce va asigura o mai bună transparență și evidență a stadiului examinării cererilor.
Principala prevedere constă în instituirea modelului registrului cererilor de comunicare a informațiilor de interes public, în care autoritățile publice, instituțiile publice, precum și întreprinderile de stat sau municipale vor ține o evidență separată a cererilor de acces la informație.
Datorită unei evidențe separate, va fi posibilă colectarea și compilarea datelor esențiale referitoare la modalitatea de examinare și soluționare a cererilor de comunicare a informațiilor de interes public, cum ar fi termenele de examinare, temeiurile de refuz, plățile aplicate etc.Adițional, prezentul proiect include și instrucțiuni detaliate de completare a registrului. Acțiunea dată se regăsește și în Planul de acțiuni al Guvernului privind guvernarea deschisă.
Adăuga comentariu