Așa arată datele din primul raport de monitorizare a felului în care este reflectată campania electorală pentru alegerea primarului general al municipiului Chișinău, prezentată de către comunitatea „WatchDog.MD”.
Într-o conferință de presă la IPN, Rodica Pîrgari, una dintre autorii raportului, a spus că Andrei Năstase a fost cel mai mediatizat candidat în perioada 9-22 septembrie. Acesta a beneficiat de o ușoară favorizare din partea posturilor Jurnal TV, Moldova 1 și RTR Moldova, iar posturile Publika TV și Prime TV l-au defavorizat vizibil. Cît privește posturile NTV și Accent TV, l-au neglijat subiectiv.
Despre Ion Ceban alegătorii au văzut destul de multe știri în perioada monitorizată. Știrile au fost echilibrate, mai multe știri fiind pozitive. „Acest lucru se datorează în general faptului că Ion Ceban și-a început campania, avînd evenimente cu tentă electorală practic în fiecare zi. Ion Ceban este vizibil favorizat de NTV Moldova și Accent TV și defavorizat de Publika TV și Prime TV”, a declarat Rodica Pîrgari.
Expertul a mai spus că, în contextul în care Consiliul Audiovizualului a declarat că practic nu va monitoriza posturile TV în campania electorală, ci doar acele posturi care au acoperire națională, comunitatea „WatchDog.MD” a cerut Comisiei parlamentare responsabile de mass-media să se autosesizeze.
Autorii raportului spun că în curînd vor veni cu un al doilea raport, care va viza portalurile de știri.
Adăuga comentariu