Potrivit expertului, limita de viteză ar trebui să fie redusă în special în centrul istoric, acolo unde numărul participanților la trafic este mare.
„Fiecare drum public (stradă) are o funcție pe rețeaua din care face parte, respectiv, viteza de circulație trebuie stabilită în dependență de această funcție și nivelul de acces al utilizatorilor. Cu cât funcția străzii este mai apropiată doar de accesul motorizat, cu atât viteza va fi mai mare. Dacă e să ne referim la centrul istoric, atunci aici predomină utilizatorii vulnerabili (pietoni, bicicliști, oameni în etate, persoane cu dizabilități, etc), respectiv, viteza trebuie adusă la nivelul minim.Asta încearcă să transmită probabil cei de la Primărie, doar că acest subiect trebuie justificat prin norme de aplicare, fără să însemne că nu e posibil nici acum. Problema e în metodele de menținere a acestor viteze (tehnologia)”, a declarat Ilie Bricicaru.
Centrul istoric al Chișinăului are o suprafață de peste 600 de hectare și este amplasat în limitele teritoriului administrativ al sectoarelor Buiucani, Centru și Rîșcani. Mai exact, în perimetrul străzilor Alexei Mateevici, Ismail, Mihai Viteazul și Albișoara.
Adăuga comentariu