Noul acord prevede că va fi construită o cale ferată dublă de 648 km și costurile vor fi de aproape 11 miliarde dolari, cu 5 miliarde mai mici decât înainte de suspendarea proiectului.
Este încă o dovadă că investițiile propuse de China, ca parte a uriașului plan One Belt One Road, nu sunt chiar bine văzute, din cauză că statele în care se investește pot rămâne ”datoare vândute” Beijing-ului.
Autoritățile din Malaezia au semnat înțelegerea cu compania de stat China Communications Construction Company (CCCC), iar calea ferată care unește capitala Kuala Lumpur cu coasta de est a țării va fi cu 40 km mai scurtă și va costa aproximativ 10,7 miliarde dolari, față de 15,9 miliarde dolari. Unii spuneau că, dacă vechea înțelegere ar fi fost păstrată, costul ar fi ajuns la 20 miliarde dolari.
Construcția este finanțată în mare parte de chinezii, iar contractul fusese acordat CCCC de către guvernul fostului premier Najib Razak care a pierdut anul trecut puterea din cauza unui uriaș scandal de corupție
Adăuga comentariu