„În ceea ce privește cele mai recente probleme, procesul administrat de FAA are ca scop identificarea problemelor potențiale. FAA a descoperit recent un potențial factor de risc pe care Boeing trebuie sa îl elimine", a declarat sursa agenţiei.
Sursa a mai menționat că agenția este foarte atentă la procesul de verificare a noului software pentru modelul 737 MAX. Deocamdată, nu există termene limită pentru întoarcerea Boeing 737 MAX la zboruri, iar departamentul va ridica interdicția de a zbura pentru aceste modele de aeronave atunci cînd le va considera suficient de sigure, a subliniat reprezentantul Autorităţii.
Utilizarea aeronavelor de tip 737 MAX a fost suspendată în Statele Unite și în multe alte țări, după prăbuşirea a două avioane de acest tip. În martie, compania Boeing 737 MAX a companiei Ethiopian Airlines, care transportă 157 de persoane, s-a prăbușit în apropierea orașului etiopian Debre Zeit. În noiembrie, 2018, s-a prăbuşit o aeronavă similară aparţinînd companiei indoneziene Lion Air.
După accident, aproximativ 20 de țări și-au închis teritoriul pentru trecerea aeronavelor acestui model, mai multe companii aeriene au suspendat exploatarea Boeing 737 MAX 8. În Statele Unite, Autoritatea Federală a Aviației Civile a interzis exploatarea acestui model. În timpul investigării cauzelor incidentului, au fost identificate posibile erori în funcționarea sistemului de corecție manevră (MCAS). Boeing lucrează la înlăturarea acestor neajunsuri și a actualizat programul de instruire piloţilor.
Adăuga comentariu