Cel puţin patru nave frigorifice aşteaptă în apropiere de portul Dalian de aproape două luni, nouă nave portcontainer sînt la chei în port şi cel puţin alte şase nave aşteaptă să descarce în Marea Galbenă, au comunicat mai multe companii de shipping, scrie Agerpres.
În mod normal, containerele frigorifice călătoresc alături de mii de containere normale pe nave, atît timp cît există puncte de încărcare pentru a menţine temperatura la un nivel scăzut.
Însă aglomerarea de containere de la Dalian a creat o criză de puncte de încărcare necesare pentru a menţine containerele frigorifice la temperaturi reduse astfel că au apărut probleme şi pentru alte alimente precum fructele.
De asemenea, containerele frigorifice sînt redirecţionate spre alte porturi din China, creînd blocaje în Shanghai şi Qingdao.
Ceea ce se întîmplă la Dalian seamănă cu întreruperile înregistrate la nivel mondial la debutul pandemiei. Atunci carantina a făcut ca porturile să fie închise iar navele să nu poată descărca marfa, ceea ce a provocat o criză de nave la nivel mondial cu efecte care s-au făcut resimţite timp de mai multe luni.
Blocajele din porturi scot în evidenţă impactul politicii autorităţilor chineze, de a testa alimentele din străinătate pentru coronavirus, de teamă că virusul Covid-19 se poate răspîndi la oameni. China menține această teamă deși Organizaţia Mondială a Sănătăţii a informat că nu există dovezi referitoare la o transmitere a virusului prin alimente ambalate.
"China este probabil singura ţară din lume care susţine că virusul se poate răspîndi prin alimente congelate. Acest lucru ar putea avea un impact asupra timpului de aşteptare a containerelor în porturi", spune Ralph Leszczynski, director de cercetare la firma Banchero Costa & Co.
Grupul danez AP Moller-Maersk A/S, cea mai mare companie de shipping pentru container, a decis să nu mai facă rezervări pentru containere frigorifice la Dalian.
Rivalul francez CMA CGM SA a decis să introducă suprataxe pentru navele care se îndreaptă spre Dalian şi să redirecţioneze containerele frigorifice unde este posibil.
De asemenea compania de shipping MSC Group a transmis că nu poate descărca containerele frigorifice la Dalian şi a informat clienţii că mărfurile lor vor fi trimise spre alte porturi unde vor trebui să aştepte pînă cînd vor putea să meargă mai departe, ceea ce înseamnă costuri suplimentare.
Problemele din China au un impact şi asupra altor porturi pînă în SUA, unde companiile aşteaptă containere frigorifice goale pentru a putea transporta produse congelate din China peste Pacific
Adăuga comentariu