Astfel se elimină în total 15 rapoarte, alte 9 vor fi digitalizate, iar 14 optimizate, reducîndu-se conținutul sau numărul de antreprenori care trebuie să-l raporteze.
La moment antreprenorii trebuie să depună un total de 92 rapoarte fiscale și statistice (59 la BNS și 33 la SFS). Această reducere este una semnificativă.
Modificări în raportarea față de Biroul Național de Statistică:
Modificări în raportarea față de Serviciul Fiscal de Stat:
Prin simplificarea raportării ajutăm antreprenorii să-și crească productivitatea și eficiența, reducînd costurile administrative. Cele mai multe rapoarte se vor optimiza pentru companiile din domeniul agricol, industriei și energeticii.
Simplificarea poverii de raportare este o acțiune-cheie în combaterea economiei informale și includerea cît mai multor antreprenori în circuitul economic oficial, motiv din care este o prioritate absolută pentru Guvernul Republicii Moldova.
Pînă în 2027, Guvernul își propune să transforme Republica Moldova într-o țară de top pentru atragerea investițiilor și inițiere de afaceri pentru a avea o afacere. Misiunea noastră este să oferim un mediu cît mai simplu pentru a face afaceri, prin reducerea birocrației și corupției, prin accelerarea transformării digitale și astfel să sporească încrederea antreprenorilor în instituțiile statului și să le ofere spațiu pentru dezvoltarea inovațiilor și punerea în practică a soluțiilor creative.
Ne propunem să continuăm eforturile noastre de a reduce birocrația inutilă și rapoartele redundante, cu scopul de a implementa un sistem de raportare unic și armonizat.
Această reformă a fost implementată în coordonare cu reprezentanții Biroului Național de Statistică (BNS) și Serviciului Fiscal de Stat (SFS).
Adăuga comentariu