Regula 1: Prețul
Cunoscătorii vă sfătuie să fugiți de sticlele cu vin ieftin. Se consideră că în categoria de vinuri scumpe este mai mare probabilitatea sa cumperi un produs de calitate. Apropo, vinurile franceze și italiene, din cauza publicității mai mari în mod tradițional sînt mai scumpe decît cele chiliene sau australiene.
Regula 2: Sticla este mai bună decît cartonul
Este mai bine să alegeți vinul în sticle decît în Tetra Pak. În primul rînd, sticla arată pe masă mai estetic decît cutia. În al doilea rînd, în cutiile de carton arareori conținutul este gustos. Partea de jos a unei sticle de vin trebuie să fie concavă în interior - acesta este un indicator de calitate.
Regula 3: Un pic de sediment este acceptabil
Agitați sticla și întoarceti-o cu gîtul în jos. Sedimentul poate fi prezent, dar nu ar trebui să fie mult – în cazul în care acesta este prezent din belșug, întoarceți sticla pe raft.
Regula 4: Eticheta fără greșeli
În primul rînd examinți eticheta pentru erori gramaticale și de ortografie - producătorul de vinuri falsificate de multe ori pur și simplu nu respectă regulile de ortografie. În plus, aceasta trebuie să conțină următoarele informații: despre producător sau importator, inclusiv adresa juridică, categoria de vin (de masă, desert etc). Este bine, dacă se specifică și exact zona în care a fost cultivat soiul de struguri.
Regula 5: Indicarea soiurilor
Producătorul conștiincios nu va ține în secret soiul de struguri din care a fost fabricat vinul. Eticheta cu sintagma "Fabricat din cei mai buni struguri colectați pe teritoriul Uniunii Europene" nu prevestește nimic bun. Orientați-vă la sticla, care indică concret soiul, fie Cabernet Sauvignon, fie Pinot Noir.
Regula 6: Niciun fel de vin demidulce
Cumpărați numai vinurile seci și dulci. Băuturile demidulci sînt fabricate de obicei, din struguri necalitativi și cu cantități uriașe de conservanți.
Regula 7: Mai jos - mai ieftin
Atrageți atenție la sticlele, care se află pe rafturile inferioare sau superioare. Producătorii plătesc bani pentru pentru a-și plasa marfa la nivelul ochilor. În consecință, aceste costuri sînt incluse în prețul băuturii.
Adăuga comentariu