Franța a promulgat în acest an un pachet de legi considerat „cel mai cuprinzător din lume” ce vizează reglementarea și monitorizarea conținutului plătit promovat online. Trebuie să se supună noilor regulamente 150.000 de influenceri francezi care activează în prezent pe piață.
Parlamentarii care au votat noile legi au susținut că oamenii trebuie să fie protejați de reclamele din în social media de influenceri – la produse variate, de la dispozitive cu de aspirare a punctelor negre de pe ten, care nu funcționează, la injecții cosmetice efectuate de practicieni necalificați, notează Noi.md cu referire la libertatea.ro.Conform noilor regulamente, influencerii trebuie să aibă un contract scris atunci cînd sînt plătiți de o firmă sau atunci cînd primesc un cadou care depășește o anumită sumă, care urmează să fie stabilită.
De asemenea, trebuie să precizeze în mod evident și clar dacă este vorba de o colaborare plătită. Este interzisă promovareaa de produse precum cele din tutun sau ce țin de chirurgia estetică. Sancțiunile prevăzute ajung pînă la doi ani de închisoare și la amenzi de pînă la 300.000 de euro.
Adăuga comentariu