Studii recente arată faptul că cel mic este conştient de procesul cauză-efect de la vîrsta de 3 ani, fapt care infirmă studii mai vechi.
În trecut se considera că un copil înţelege acest proces abia la vîrsta de 7 ani şi se credea că întrebările copilului legate de orice lucru, între 3 şi 5 ani, nu reprezintă decît simple curiozităţi.Potrivit studiului, copiii au fost de două ori mai determinaţi să repete întrebarea în cazul în care nu au primit un răspuns edificator, faţă de cazul în care l-au primit.
Răspunsuri edificatoare au fost oferite de către părinţi în proporţie de 37%. Interesant este faptul că în cazul răspunsurilor care înglobau o explicaţie clară, copiii au fost de patru ori mai predispuşi să pună o nouă întrebare în legătură cu acea explicaţie.
În acest sens Frazier specifică faptul că există situaţia unei suprainformări în cazul copilului. Copiii au un nivel optim de curiozitate şi acaparare a informaţiei, iar dacă treci acest prag se pierde beneficiul întrebării "De ce?".
Într-un alt studiu elaborat de cercetător, pe subiecţi cu vîrste între 3 şi 5 ani, acesta analizează reacţiile copiilor în faţa răspunsurilor edificatoare şi evazive. Potrivit studiului, 30% dintre copii au acceptat răspunsul edificator, fără ulterioare întrebări, spre deosebire de 13% dintre copiii care au primit un răspuns evaziv.
Adăuga comentariu