Proiectul ar urma să fie aprobat în luna iunie, iar obligativitatea va fi instituită doar pentru maşinile noi, nu şi pentru cele aflate deja în circulaţie.
„Maşinile vor fi echipate cu un senzor care va detecta vehiculele din faţă şi pietonii şi, în cazul în care maşina deteactează că şoferul nu întreprinde nicio acţiune, îl avertizează. Dacă tot nu reacţionează, maşina va frîna automat”, afirmă Jean Rodriguez - purtător de cuvînt ONU pentru Europa.
Sistemul se va activa la viteze de pînă la 60 de kilometri pe oră şi este destinat conducerii mașinii în oraşe. Oficialii ţin să precizeze că, totuşi, controlul final va fi al şoferului.
„Este o funcţie automatizată, dar, atunci cînd vorbim în jargonul automatizării, sînt 5 nivele la maşinile autonome. Acesta ar fi între nivelul doi şi nivelul 3”, precizează Jean Rodriguez, purtător de cuvînt ONU pentru Europa.
În jur de 20 de milioane de maşini noi vor fi echipate în fiecare an cu sisteme automate de frînare. Iar asta va reduce semnificativ numărul de accidente şi de victime.
„Se estimează o reducere a accidentelor de 37-40% şi asta ar duce la salvarea unor vieţi. Ne-am uitat pe cifrele din Uniunea Europeană şi vorbesc de Uniunea Europeană pentru că a sprijinit acest proiect de lege, ei bine, doar în UE, în 2016, au murit în accidente urbane 9.500 de oameni”, spune Jean Rodriguez - purtător de cuvînt ONU pentru Europa.
Adăuga comentariu