Din totalul de muzică vîndută în acest an în format fizic: 376 de milioane de dolari. Americanii au cumpărat vinil de 232 de milioane de dolari.
Şi în Romînia acest trend ia amploare. Melomanii investesc bani frumoşi în pick-upuri şi în viniluri rare. Un clasic precum Metallica valorează cam 100 de dolari, în timp ce un vinil cu melodii ale Selenei Gomez costă 30 de dolari.
„A fost uşor pus în umbră de tot ce s-a făcut digital începînd de la mijlocul anilor 80 numai că şi digitalul este într-un con de umbră datorită unor alte modalităţi de a asculta muzică. Vinilul în sine este un obiect de cult, iar sunetul analog prin definiţie este o referinţă 1.40
Lumea ascultă din nou vinil pentru că unu la mînă, nu prea se mai face muzică, doi la mînă, muzica nu mai sună şi trei la mînă, vinilul este o revelaţie.
Afacrerea merge ok datorită valenţelor sau oportunităţilor pe care le oferă vînzările online. Vinilul nu este un fetish sau o modă, e pentru cine iubeşte muzica care, în acelaşi timp este curios. Este o gamă largă de oameni ce se găsesc în ceea ce înseamnă vinil”, spune Petrică Cernat, proprietar magazin de viniluri Music Box Bucureşti.
Cu toate astea, nu de aici s-au făcut cei mai mulţi bani în industrie, şi nici din vînzările digitale. Streamingul e la putere pentru prima dată în istorie. Din publicitatea de pe serviciile de streaming au venit 420 de milioane de dolari.
Adăuga comentariu