Dintre cei 10.000 de piloți și membri ai echipajului chestionați, o treime consideră că aviația europeană devine din ce în ce mai puțin sigură decît înainte. În plus, 80% din echipajul de cabină și 66% dintre piloți consideră că condițiile lor de muncă s-au deteriorat în ultimii ani.
Cercetătorii indică faptul că aceste condiții de muncă sînt legate de „contracte atipice”, în care un angajat lucrează la convocarea de către angajator. Aceste acorduri sînt mai puțin bine protejate din punct de vedere juridic decît contractele tradiționale, ceea ce împiedică piloții și însoțitorii de bord să raporteze boli sau oboseală excesivă, chiar dacă legea le impune să facă acest lucru.
Potrivit Zembla, există o cultură a fricii într-o serie de companii aeriene low-cost, ceea ce îi determină pe angajați să-și ascundă unele dintre probleme. În emisiune, de exemplu, unii piloți au recunoscut că au adormit în timpul anumitor zboruri. „Am observat dintr-odată că aveam ochii închiși. Cînd i-am deschis, am observat că era și cazul colegului meu”, a spus un pilot într-un interviu.
Nici Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) nu ia suficient de în serios rapoartele despre incidente sau riscuri de siguranță, spun sindicatele europene ale personalului navigant.
Adăuga comentariu