Astfel, numărul abonaților la serviciile TV contra plată a sporit cu circa 53,7 mii (+19,9%) și a alcătuit 323,7 mii, iar volumul total al veniturilor provenite din vînzările acestor servicii a crescut cu 7,7 mil. lei (+5,1%) și a însumat 159,5 mil.lei.
Creșterea numărului total de abonați la serviciile TV contra plată a fost determinată de sporirea bazei de abonați ai operatorilor de rețele IP TV. Numărul acestor abonați s-a majorat, în comparație cu anul 2016, cu 61,4 mii (+78,5%) și a alcătuit 139,5 mii. În același timp, numărul abonaților la serviciile TV prin cablu a scăzut cu 7,6 mii (-4%) și a totalizat 184,2 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportate la 100 de locuitori ai republicii, a crescut cu 1,5 puncte procentuale și a însumat 9,1%.
Conform datelor prezentate ANRCETI de către 119 furnizori activi pe piața serviciilor TV contra plată, în anul 2017 56,9% din numărul total de abonați la aceste servicii au utilizat rețele TV prin cablu și 43,1 % - rețele IP TV. Aceleași date arată că 56,5% din abonați au recepționat semnalul TV în format digital, iar 43,5% - în format analogic.Creșterea veniturilor provenite din vînzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de sporirea vînzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IPTV. Cifra de afaceri a acestor furnizori a crescut, față de anul 2016, cu 10 mil.178,9 mii lei (+16%) și a însumat 73,9 mil. lei. În același timp, veniturile furnizorilor de servicii TV prin cablu au scăzut cu 2,4 mil. lei (-2,8%) și au alcătuit 85,6 mil.lei. În același timp, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile TV contra plată s-a micșorat cu 3,5% și a alcătuit 44,8 lei.
În perioada de referință, cei mai mari furnizori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: SA ”Moldtelecom” – 32,9%, SRL ”Sun Communications” – 23,5% și SRL ”TV BOX” - 13,1%. Cota cumulativă de piață a celorlalți 116 furnizori a fost de 30,5%.
Adăuga comentariu