Cutremure stiri: 505

Cum polenul obișnuit a ucis mamuții

20 sep. 03:00   Ştiinţă şi IT
5 ore in urma 841 0

Un nou studiu declară că febra fînului ar fi putut juca un rol important în dispariția mamuților în perioada postglaciară.

Oamenii de știință presupun că, creșterea cantității de polen asociată cu modificările ecosistemului pe măsura încălzii climei, a cauzat reacții alergice la unele animale, împiedicîndu-le să perceapă mirosurile. Acest lucru să fi avut un impact negativ asupra reproducerii mamuților, deoarece nasul blocat le-a redus capacitatea de a găsi parteneri pentru împerechere, ducînd în cele din urmă la declinul populației.

Majoritatea mamuților au dispărut în urmă cu aproximativ 10.000 de ani, după sfîrșitul ultimei ere glaciare, cînd vegetația a început să crească rapid în regiunile lor de trai. Cercetătorii sugerează că alergia la polen ar putea fi un factor important în împiedicarea reproducerii cu succes a acestor giganți antici.

„Scăderea populației ar fi putut fi cauzată de mecanisme care au afectat sensibilitatea la mirosuri și au redus probabilitatea împerecherii reușite. Aceste mecanisme ar fi putut fi cauzate de alergia la polen sau de toxinele vegetale”, au declarat autorii studiului.

O echipă de oameni de știință a studiat țesuturi congelate de la animale preistorice precum mamuții lînoși, leii de peșteră și rinocerii și a găsit fragmente de proteine asociate cu sistemul imunitar, inclusiv imunoglobulină, care ar fi putut fi legate de reacțiile alergice. Ei au găsit, de asemenea, urme de plante care provoacă alergii la mamifere.

Deși această ipoteză nu exclude alte cauze ale dispariției mamuților, cum ar fi schimbările climatice, vînătoarea sau bolile, ea adaugă o nouă teorie interesantă în discuție. Cercetătorii speră să găsească biomarkeri, cum ar fi imunoglobulina E, care să le confirme ipoteza.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав