Cutremure stiri: 501

Cercetătorii au descoperit o nouă cauză a dispariției globale a insectelor - poluarea cu lumină

26 noi. 2019,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii de la Universitatea din Washington au descoperit un alt factor care accelerează dispariția globală a insectelor. Un nou studiu spune că, pe lîngă pesticide, distrugerea habitatului natural și schimbările climatice, poluarea cu lumină aduce și ea o contribuție mare acestui proces.

Conform estimărilor ONU, pînă în 2050, pe Pămînt vor muri aproape un milion de specii de animale, inclusiv un număr imens de insecte. Deja acum, 75% din uscat, 40% din ocean și 50% din apele rîurilor „demonstrează o degradare din cauza activității omului”. Acest lucru se datorează în principal emisiilor de gaze cu efect de seră.

Însă cercetătorii au găsit un factor suplimentar în agricultură care duce la reducerea populației de insecte. Acesta a devenit poluarea cu lumină: în primul rînd, lumina atrage, iar apoi ucide insectele și, în al doilea rînd, aceasta le face mai vizibile pentru prădători.

Studiul spune că reducerea poluării cu lumină este cea mai simplă modalitate de a încetini rata de dispariție a insectelor.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав