Cutremure stiri: 505

Oamenii de știință au creat flori „naturale” ce emit lumină (VIDEO)

6 mai. 2020,, 21:00   Ştiinţă şi IT

Au fost create flori „naturale”, ce emit lumină! O echipă internaţională de oameni de ştiinţă a reuşit acest lucru, prin editarea ADN-ului plantelor.

Frunzele, tulpinile, rădăcinile şi florile plantelor modificate emit lumină, iar fenomenul a fost surprins în imagini cu o cameră obişnuită de telefon smartphone, după cum au notat oamenii de ştiinţă, informează a1.ro.

Oamenii de ştiinţă au introdus ADN de la ciuperci luminiscente în plante de tutun şi au descoperit că era posibil ca acestea din urmă să strălucească printr-o „aură verde, plăcută, emanată de energia lor vie".

Cercetătorii au declarat că descoperirea ar putea fi utilizată pentru a crea flori luminoase sau alte plante ornamentale şi pentru a schimba aspectul plantelor ce ne înconjoară.

Totodată, descoperirea ar putea fi utilizată de oamenii de ştiinţă pentru a afla mai multe despre procesele interne ale plantelor pe care le studiază.

„În viitor, această tehnologie poate fi utilizată pentru a vizualiza activităţi ale diverşilor hormoni din interiorul plantelor de-a lungul perioadei lor de viaţă în diferite ţesuturi, absolut noninvaziv. De asemenea, poate fi folosită pentru a monitoriza răspunsurile plantelor la diverşi factori de stres şi modificări din mediul înconjurător, cum ar fi seceta sau rănirea provocată de erbivore”, a declarat doctor Karen Sarkisyan, director executiv al Planta, startup-ul care a condus studiul.

„Sperăm să le aducem pe piaţă în cîţiva ani, odată ce le vom face ceva mai luminoase, după ce fabricăm plantele ornamentale cu această nouă tehnologie şi, desigur, după ce trec de toate reglementările de siguranţă existente”, a adăugat Sarkisyan, cercetător la Imperial College London.

Plantele obţinute sînt capabile să producă peste un miliard de fotoni pe minut, potrivit cercetătorilor, fiind astfel mult mai luminoase decît orice alt exemplu realizat anterior.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав