Cutremure stiri: 505

Oamenii de știință au descoperit o proprietate folositoare neașteptată a coronavirusului

6 oct. 2020,, 07:58   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea din Arizona au descoperit că virusul SARS-CoV-2 este capabil să ușureze durerea. Acest lucru explică de ce unii infectați nu prezintă simptome grave, dar sînt capabili să răspîndească agentul patogen.

Proprietatea neașteptată a virusului, care poate fi benefică pentru anestezie, a fost anunțată într-un articol publicat în revista Pain, transmite lenta.ru.

Cercetătorii consideră că efectul de anestezie se datorează proteinei S, care asigură pătrunderea coronavirusului în celulele omului. Acest compus suprimă, de asemenea, transmiterea semnalelor asociate cu formarea senzațiilor de durere. Acest lucru se datorează faptului că proteina S se unește nu numai de receptorul ASE2, ci și de neuropilina-1, proteina membranară din neuroni.

Neuropilina-1 unește, de asemenea, factorul de creștere a endoteliului vascular A (VEGF-A), care joacă un rol important în dezvoltarea vaselor sangvine și este, de asemenea, asociat cu boli cum ar fi cancerul și artrita reumatoidă. În acest caz, apare o hiperexcitabilitate a neuronilor care duce la durere. Unirea cu proteina S duce la un efect similar.

În studiile viitoare, oamenii de știință intenționează să studieze modul în care neuropilina-1 poate fi utilizată pentru anestezie cu ajutorul preparatelor neopioide.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав