Cutremure stiri: 501

În Bulgaria au fost descoperite rămășițele fosilizate ale ultimilor panda din Europa

2 aug. 2022,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Cele mai multe dintre descoperiri datează de la sfîrșitul Miocenului, o eră geologică ce a început cu aproximativ 23 de milioane de ani în urmă și s-a încheiat cu 5,3 milioane de ani în urmă.

Paleontologii chinezi și bulgari au descoperit în vestul Bulgariei rămășițele unei specii de panda antice necunoscute anterior, care a trăit în Europa de Est în urmă cu aproximativ 7-5 milioane de ani. Acest lucru îi face candidați pentru rolul ultimilor panda din Europa, scriu oamenii de știință într-un articol publicat în Journal of Vertebrate Paleontology.

„Urșii panda sînt un grup foarte specializat de urși. Este posibil ca Agriarctos nikolovi pe care i-am descoperit să fi fost inferiori din acest punct de vedere față de panda moderni, dar încă erau adaptați vieții în pădurile calde și umede. Cînd clima Europei a devenit mai uscată la sfîrșitul Miocenului, această viață a afectat negativ ultimii panda din Europa”, a declarat Nikolai Spassov, profesor la Muzeul Național de Istorie Naturală din Sofia (Bulgaria), citat de serviciul de presă al revistei.

Panda uriaș (Ailuropoda melanoleuca) este singura specie din familia urșilor care se hrănește exclusiv cu alimente vegetale. Există două subspecii de panda, dintre care una are o culoare clasică alb-negru și trăiește în provincia Sichuan, iar cealaltă, colorată în crem și maro, trăiește în provincia Shaanxi.
În urmă cu cinci ani, paleontologii au descoperit primele dovezi că primii „urși de bambus” ar putea trăi nu în China sau în alte țări asiatice, ci în Europa de Est. Descoperirea rămășițelor lor în Ungaria a dat naștere multor controverse despre cînd au apărut primii panda, cum au intrat ulterior descendenții lor în China, ce au mîncat și de ce au dispărut în toate regiunile lumii, cu excepția Chinei moderne.

Ultimii panda din Europa

Spassov și colegii săi au fost aproape de a răspunde la această întrebare studiind fosilele care au fost găsite de celebrul paleontolog bulgar Ivan Nikolov încă din anii 1980 în vecinătatea satului Ognyanovo din regiunile de vest ale Bulgariei. Cele mai multe dintre aceste descoperiri datează de la sfîrșitul Miocenului, o eră geologică începută cu aproximativ 23 de milioane de ani în urmă și încheiată cu 5,3 milioane de ani în urmă.
Printre aceste fosile, au descoperit Spassov și colegii săi, se numără un set de dinți de la o specie necunoscută anterior de urși antici. Cercetătorii bulgari au contactat colegii chinezi și împreună cu aceștia au aflat că descoperirea lor aparține unei specii de panda antice necunoscute anterior, care trăia în Europa de Est la sfîrșitul Miocenului, cam în aceeași perioadă în care clima Europei a devenit putere

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав