Cutremure stiri: 506

Matriarhat în neolitic. Arheologii au descoperit ceva curios la un cimitir antic din Spania

4 oct. 04:00   Ştiinţă şi IT
6 ore in urma 849 0

Cercetătorii au descoperit o inegalitate de gen surprinzătoare la cimitirul Panoria din Granada (Spania), vechi de 5600 de ani – au fost îngropate de două ori mai multe femei decît bărbați.

Înmormîntările adolescenților erau deosebit de contrastante, existînd un raport de 10 fete pentru fiecare băiat. Această descoperire unică a ridicat întrebări cu privire la structura socială și practicile culturale ale regiunii antice.

O echipă interdisciplinară de oameni de știință de la Universitățile din Tübingen și Granada a analizat rămășițele găsite în nouă morminte din necropolă.
Folosind tehnici bioarheologice moderne, ei au determinat sexul cromozomial prin analiza ADN-ului și a proteinei amelogenin, ceea ce le-a permis să creeze un profil demografic precis.

Oamenii de știință sugerează că, în această societate preistorică, rolul femeii era dominant, iar obiceiurile sociale și funerare se bazau pe linia maternă.
Acest dezechilibru indică probabil existența unei structuri sociale în care femeile jucau un rol central, iar bărbații puteau părăsi grupul pentru a se alătura altor clanuri, în concordanță cu practica exogamiei masculine.
Această descoperire oferă noi perspective asupra vieții sociale și a relațiilor de gen din culturile antice din Peninsula Iberică.

Pentru cine intenționați să votați la alegerile prezidențiale din data de 20 octombrie?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав