Cutremure stiri: 506

LAND ROVER PREZINTA ELECTRIC DEFENDER LA SALONUL AUTO DE LA GENEVA 2013

28 feb. 2013,, 10:47   Ştiri Auto
1704 0

Foto: Land Rover

Land Rover îşi continua mişcarea în avangarda inovaţiilor şi a tehnologiilor automobilistice performante, prin prezentarea, la salonul de la Geneva, a celor 7 modele noi Electric Defender .

«Investirea în inovare au fost mereu esenţa businessului nostru, iar inginerii noştri muncesc de zor la elaborarea tehnologiilor inovatoare, căutând soluţii ecologice de transport» — a remarcat John Edwards, brend-director internaţional Land Rover.

Motorul diesel standard şi cutia de viteze au fost înlocuite cu un motor electric de 70 kWt (94 c.p.), cuplul de 330 Н-м, care funcţionează de la o baterie de litiu-ion de 300 volţi şi capacitatea de 27 kWh, ce asigură un parcurs de 80 km. În cazul unui parcurs obişnuit, pe teren avariat, încărcătura ţine timp de 8 ore. Bateria poate fi încărcată total cu ajutorul încărcătorului de 7 kWt în decurs de 4 ore, sau cu unul de3 kWt timp de 10 ore.


Electromobilele au păstrat sistemul legendar de tracţiune integrală Defender, cu blocarea diferenţialului. Deoarece motorul electric asigură cuplul maxim chiar de la primele rotaţii, cade necesitatea unei cutii de viteze, şi transmisiunea constă dintr-o cutie de viteze cu o singură etapă, cu un raport de 2,7, integrat în sistemul existent de tracţiune integrală Defender. Este utilizată şi versiunea modificată de adaptare la condiţiile rutiere Land Rover Terrain Response®.

Automoibilele au fost prezentate de către Secţia elaborărilor inginereşti avansate Land Rover după testările reuşite ale electromobilului Leopard 1, creat în baza Defender. Posibilităţile lor au fost testate în condiţii extreme cu echilibru ecologic fragil, pentru a demonstra aptitudinile de care sunt lipsite electromobilele obişnuite. Unul dintre teste a presupus tractarea unui tren de 12 tone în urcuş, cu o pantă de 13 de grade și o adâncime de trecere prin vad de 800 mm.

În deplină concordanţă cu filozofia Land Rover «Mers uşor», mişcarea lină la viteze mici, asigurată de tracţiunea electrică, face ca Electric Defender să fie deosebit de potrivite pentru a urca dealul fără a deteriora suprafaţa.

Bateria cântăreşte 410 kg şi se instalează în partea din faţă a unui Defender, în loc de motorul diesel. Masa automobilului echipat este cu 100 kg mai mare în cazul versiunii de bază Defender 110 şi variază între 2055 şi 2162 kg, în funcţie de tipul caroseriei:picup, hardtop sau sedan.

Toate componentele de bază ale agregatului de forţă, inclusiv acumulatorul, invertorul şi motorul, au sistem de răcire cu aer, nu cu lichid, fapt care a permis micşorarea considerabilă a masei şi drept urmare – sporirea nivelului de securitate. Sistemul de frânare recuperatorie a fost optimizat astfel, că la utilizarea sistemului de control al mişcării în pantă motorul produce 30 kWt de energie electrică. Deoarece acumulatorul poate fi încărcat rapid fără a-i reduce termenul de viaţă, practic toată energia recuperată poate fi refăcută şi păstrată. Astfel se pot folosi circa 80% din energia cinetică a automobilului, în funcţie de condiţii.

«Este proiectul-test Land Rover şi se utilizează la testarea electromobilelor în cele mai complicate condiţii de teren. El ne permite să perfecţionăm şi să testăm unele tehnologii, care vor putea fi folosite apoi în cazul viitoarelor modele Land Rover», — a menţionat Antony Harper, şeful departamentului cercetări Jaguar Land Rover.

În pofida lipsei unor planuri de producere în serie a maşinii de teren Electric Defender, în acest an 7 electromobile vor fi puse în exploatare pentru serviciile specializate.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente al EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova se referă la problema privind caracterul suveran și independent al statului moldovenesc?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав