Foto: PSA |
Maşinile Peugeot şi Citroen au o bază de clienţi foarte similară, ceea ce a fost întotdeauna o problemă pentru producătorul francez, scrie Automotive News Europe. Prezentând rezultatele financiare pe 2012, luna trecută, Philippe Varin, CEO, a admis: „Brandurile noastre sunt prea apropiate”.
În viitor, Peugeot şi Citroen vor ţinti grupuri diferite de clienţi, a spus oficial companiei, dar în acelaşi timp vor aduce profituri mai mari.
Brandul Peugeot va fi poziţionat mai sus pe piaţă şi va atrage clienţii care doresc o maşină mai tradiţională. Versiunea ultra performantă GTI a lui 208 şi noul crossover 2008 sunt exemple ale strategiei Peugeot de a câştiga o marja mai mare de profit, a spus Varin.
Citroen îţi va extinde linia premium DS pentru a avea profituri mai mari, în timp ce modelele de volum de la C1 la C5 vor fi poziţionat ceva mai jos decât actuala gamă.
Varin a spus că Citroen nu va deveni un brand low-cost, în timp ce directorul PSA, Frederic Saint-Geours a declarat că noua poziţionare a modelelor Citroen C a fost decisă încă din 2009. Întrebat pe marginea rezultatelor financiare dacă noile Citroen vor fi la fel de profitabile ca maşinile actuale, Saint-Geours a declarat că „Nu există nici un motiv să fie mai puţin profitabile pentru PSA”.
El a refuzat să spună dacă maşinile Citroen vor concura cu modele de la Ford şi Opel, la marginea superioară a segmentelor, sau cu Skoda şi Hyundai, mai jos pe piaţă. „Poziţionarea brandurilor noastre este o nouă gândire, aşa că nu ne putem referi la maşinile existente”, a spus oficialul companiei.
Maşini precum recent lansatul sedan C-Elysee, subliniază ceea ce analiştii au denumit noua poziţionare „premium ieftin” a Citroen. Noul C4 Picasso va fi un alt exemplu, după ce producătorul a lansat la Salonul Auto de la Geneva conceptul Technospace, ce anticipează noul minivan.
Peugeot va fi poziţionat între sub-brandul DS şi modelele C ale Citroen. Peugeot 301, sora sedan-ului Citroen C-Elysee, un vehicul ieftin pentru pieţele emergente, nu intră în contradicţie cu mişcarea către lux a Peugeot pentru că este o ofertă premium pe pieţele unde a fost lansat, comparativ cu rivalii, spune PSA.
Adăuga comentariu