Publicitatea la bere în presă și în stradă ar putea fi limitată sau interzisă. Inițiativa a fost lansată de Ministerul Sănătății al Moldovei.
Potrivit agenției INFOTAG, care face referire la proiectul de lege înregistrat de către Minister în Guvern, posturile de radio și televiziune vor putea difuza publicitatea la bere doar după 22:00 și pînă la 6:00. În alte mass-media, precum și în cinematografe și stradă, orice promovare a acestei băuturi va fi interzisă.
Potrivit documentului, producătorii de bere nu vor putea sponsoriza evenimentele sau manifestările la care ar putea participa cetățenii în vîrstă de pînă la 18 ani, precum și organiza tombole, competiții și sau concursuri care ar putea provoca interesul pentru alcool.
În plus, va fi interzis îndemnul direct sau indirect adresat minorilor de a consuma bere sau discreditarea ideii abținerii de la alcool.
Potrivit datelor Organizației ONU pentru Alimentație și Agricultură, Moldova se numără printre țările cu cel mai mare consum de băuturi alcoolice pe cap de locuitor în rîndul adulților - 16,8 de litri pe an. 30,4 la sută din cetățeni în vîrstă de peste 15 ani preferă berea, 5,1 la sută – vinul și 64,5 la sută - băuturile spirtoase. Tinerii cu vîrsta cuprinsă între 14 și 29 de ani preferă berea (46-52 la sută).
... поддерживаю эту инициативу!!! ... и в первую очередь агрессивную рекламу пива Chisinau!!! ...а то эти Тихманы просто распоясались - буквально везде, где можно и нельзя только одно пиво Chisinau!!! ... а холодильники с рекламой пива Chisinau наверное даже в школьных буфетах стоят... а зонтики с рекламой пива Chisinau заполонили весь город... Это просто тотальное безобразие! ...настало время призвать Тихманов к ответу!!! ...скажем дружное НЕТ пиву Chisinau!!! ...
Adăuga comentariu