Cutremure stiri: 502

Volvo face o nouă descoperire, bateriile convenţionale aparţin trecutului

17 oct. 2013,, 13:43   Ştiri Auto
2322 0

Foto: Volvo

Volvo a dezvoltat un concept revoluţionar de structură uşoară pentru stocarea energiei, ce ar putea îmbunătăţi utilizarea energetică a viitoarelor maşini electrificate.

Materialul, constând în fibre de carbon, baterii cu structură nano şi supercapacitori, oferă o energie de stocare ce necesită mai puţin spaţiu în interiorul vehiculului, costuri eficiente şi este prietenos cu mediul.

Parte a unui proiect finanţat de UE, incluzând nouă alţi participanţi, Volvo a fost singurul producător auto implicat. Proiectul a identificat soluţii fezabile la bateriile mari, grele şi scumpe, folosite acum la maşinile hibride şi electrice, menţinând însă capacitatea eficientă a puterii şi performanţelor. Proiectul de cercetare a fost efectuat pe parcursul a 3,5 ani şi este acum realizat în forma panourilor de maşină integrate într-un prototip Volvo S80.

Descoperirea
Răspunsul a fost găsit în combinaţia dintre fibrele de carbon şi un polimer de răşină, creând un nanomateriale avansat, şi supercapacitori structurali. Panourile din fibră de carbon sunt ca un sandwich pentru baterii şi sunt sudate pentru a lua forma caroseriei, precum panourile de uşi, capota motorului şi acoperişul, salvând substanţial din spaţiul necesar. Super-capacitorii sunt integraţi în componentele maşinii. Acest material poate fi utilizat în jurul vehiculului, înlocuind componentele existente, pentru a stoca şi folosi energia.

Materialul este reîncărcabil şi energizat de sistemul de recuperare a energiei din frânare sau prin cuplarea la o priză. Energia este apoi transferată motorului electric.

Descoperirea arată că acest material nu doar se încarcă şi stochează energia mai rapid decât bateriile convenţionale, dar este şi rezistent şi maleabil.

Rezultate concrete până acum
Astăzi, Volvo a evaluat tehnologia prin crearea a două componente pentru teste şi dezvoltare: o uşă de portbagaj şi un capac pentru motor, testate pe un Volvo S80. Portbagajul este o componentă funcţională de stocare a energiei şi are potenţialul de a înlocui bateriile standard utilizate acum la maşinile convenţionale. Este mai uşor decât un portbagaj standard, oferind mai mult spaţiu şi o greutate mai redusă maşinii.

Capacul de motor demonstrează că poate înlocui atât barele de ruliu, componente puternice de structură ce stabilizează maşini în faţă, cât şi bateria start-stop. Astfel se salvează peste 50% din greutate şi oferă putere suficientă pentru a furniza maşinii energie la 12 Volţi.

Se anticipează că un substitut complet al componentelor electrice a maşinilor existente cu noul material ar reduce greutate cu peste 15%. Acest lucru nu este doar eficient din punctul de vedere al costurilor dar îmbunătăţeşte şi impactul asupra mediului.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente al EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova se referă la problema privind caracterul suveran și independent al statului moldovenesc?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав