X 
Cutremure stiri: 502

Avanpremieră: Marele Premiu de Formula 1 al Indiei

23 oct. 2013,, 13:38   Ştiri Auto
1544 0

Foto: Formula 1

Circuitul din India, intrat relativ recent în calendarul Campionatului Mondial de Formula 1, respectiv în 2011, se caracterizează prin câteva diferenţe de nivel şi o mare varietate de viraje, ceea ce îl face cu adevărat un circuit spectaculos.
După doi ani în care pneurile de compoziţie hard şi soft au fost nominalizate pentru Marele Premiu de Formula 1 al Indiei 2013 (24 - 27 octombrie), Pirelli a optat pentru pneurile de compoziţie medie P Zero Alb şi cele soft P Zero Galben.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „Anul acesta am decis pentru India să mergem pe combinaţia de pneuri medii şi soft, despre care noi credem că este cea mai bună combinaţie pentru circuitul Buddh şi care va duce la o cursă strânsă. În ultimele două sezoane am adus aici pneurile de compoziţie hard şi soft, ceea ce a părut o decizie prea conservatoare, astfel că anul acesta am optat pentru o combinaţie mai soft care va duce la alegeri mult mai agresive. Drept rezultat, la fel ca şi la ultima cursă din Japonia, nu ne aşteptăm să avem variaţii prea mari în privinţa timpilor pe tur, între cele două compoziţii. În consecinţă, strategia a făcut diferenţa în Japonia şi ar trebui să fie la fel şi în India. Anul trecut am avut doar un pit-stop pe maşină în India, dar anul acesta ne aşteptăm la două - ceea ce oferă piloţilor şi echipelor mai multe oportunităţi de a câştiga poziţii. Cu diferenţe de nivel şi o mare varietate de viraje, India este un adevărat test pentru pneuri, acestea fiind supuse forţelor din toate direcţiile, astfel că managementul pneurilor va fi încă odată foarte important. Ca de obicei, în India va fi foarte cald, ceea ce va influenţa degradarea termică a pneurilor. În plus, aceasta pare a fi şi o cursă decisivă pentru soarta campionatului, astfel că sperăm ca această alegere pe care am făcut-o va contribui la un spectacol de mare calitate.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:
Jean Alesi: „Înainte de a vorbi despre India, as vrea să mă intorc puţin la Marele Premiu al Japoniei, care este o cursă pe care am apreciat-o foarte mult. Cred că a subliniat cu adevărat că strategia corectă poate face diferenţa, iar lucrul incredibil a fost rezultatul foarte strâns în ciuda strategiilor diverse utilizate. Tensiunea şi spectacolul creat pentru cei care au urmărit cursa au fost fantastice. În ceea ce priveşte India, acesta nu este un circuit pe care să fi concurat în cariera mea, dar am auzit multe lucruri pozitive din partea piloţilor. Şi mai este şi imaginea de ansamblu: a avea o cursă în ţări precum India are o importanta covârşitoare prin potenţialul sportiv şi comercial al unei astfel de regiuni. Aşa cum pilotează maşinile, piloţii au şi responsabilitatea de a fi ambasadorii acestui sport: pentru a trezi interesul publicului pentru Formula 1 şi pentru oamenii care sunt implicaţi aici. Spre exemplu, rolul de ambasadori este mult mai important în India decât la Monza, care găzduieşte Formula 1 de foarte mulţi ani. Există un entuziasm enorm pentru sport în general în India, în particular pentru cricket, şi ar fi fantastic pentru Formula 1 să aibă aceeaşi imagine.”

MARELE PREMIU AL INDIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:
- Una dintre zonele cele mai solicitante ale circuitului este formată din virajele 10 şi 11: ambele sunt negociate într-o succesiune rapidă, aproape ca un singur viraj. Pneurile trebuie să reziste unor forţe laterale foarte puternice aproximativ 7 secunde. Pneul stânga-faţă este cel mai solicitat şi trebuie să reziste unei forţe de accelerare de 4G la ieşirea din viraj, în timp ce un maximum de aderenţă este necesar pentru a menţine trasa.

- Virajul 4 reprezintă o altă zonă crucială pentru circuit. Aici, maşina decelerează de la 320 km/h la doar 90 km/h în doar 140 metri. Pneurile sunt subiectul unei forţe de decelerare de 3,6 G, dar trebuie să-şi păstreze stabilitatea şi precizia pe parcursul frânării.

- India are de asemenea, una dintre cele mai lungi linii drepte, mai mult de 1 kilometru. Pneul se roteşte de aproape 50 de ori pe secundă, la viteza maximă, iar până la finalul liniei drepte banda de rulare ajunge la peste 100 de grade Celsius.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente al EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova se referă la problema privind caracterul suveran și independent al statului moldovenesc?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав