X 
Cutremure stiri: 502

Miron Gagauz: „Nu-i bine cînd pînzarul se-apucă de cusut…” (VIDEO)

11 mar. 2014,, 17:38   Societate
10160 2
Foto: noi.md
„În opinia mea, concursul anunțat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor pentru suplinirea funcției de director general al întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” nu va avea rezultatul scontat. Acest post trebuie să fie ocupat de unul dintre reprezentanții actualei conduceri a întreprinderii care cunoaște în profunzime problemele existente, care sînt destule. Unei persoane din exterior îi va trebui mult timp pentru a se familiariza cu această gospodărie complicată și nu este deloc sigur că el va reuși să reformeze întreprinderea”, a declarat pentru NOI.md fostul șef al ÎS „Calea Ferată din Moldova”, deputatul PCRM Miron Gagauz.

Potrivit interlocutorului, nu este corectă nici cerința ministerului ca pretendentul la această funcție să vină cu un program propriu de reformare a întreprinderii. Miron Gagauz consideră că toate aspectele ce țin de reforme trebuie prescrise de minister, iar managerul angajat trebuie doar să le implementeze cu iscusință.

„Este important și un alt aspect. Pentru realizarea cu succes a reformelor, trebuie să existe consens politic deplin în cadrul coaliției de guvernare și o dezvoltare a economiei pozitivă în ansamblu. Însă nu vedem nici una, nici alta. Mai mult, în perioada cînd era ministru, domnul Șalaru a scos din conducerea întreprinderii, după criterii etnice și din alte motive mai multe cadre prețioase. S-a redus considerabil și numărul angajaților – de la 15 mii pînă la 10 mii. Dintr-o întreprindere profitabilă, cum era în anul 2009, ea s-a transformat în una care generează pierderi. Conform datelor pentru anul trecut, datoriile la credite ale întreprinderii au constituit circa 300 de milioane de lei, iar pierderile s-au cifrat la aproximativ 29 de milioane de lei. De cînd există întreprinderea, nu s-a mai înregistrat o asemenea situație”, a menționat expertul.

Potrivit lui Miron Gagauz, situația creată nu este una întîmplătoare, ci rezultatul unei gestionări defectuoase din partea instituției conduse de Anatol Șalaru, cu toate achizițiile lui de genul modernizării trenurilor.

„Au fost cheltuiți în van o mulțime de bani. Drept urmare, toate trenurile modernizate stau pe sub garduri pînă la decizia comisiei speciale. Ca prin minune, s-a reușit evitarea unor victime umane în timpul izbucnirii incendiului în unul dintre aceste trenuri. Cine va răspunde pentru toate acestea? Nimeni”, este convins specialistul.

„De menționat că în conducerea întreprinderii este o persoană capabilă să scoată compania din impas și să realizeze modernizarea. Această persoană și acum, deja pentru a treia oară, ocupă funcția de director interimar al întreprinderii. Mă refer la domnul Tomșa. Însă, din motive neclare pentru mine, actualul ministru al Transporturilor, Vasile Botnari, pe care îl respect, nu-l vede pe Tomșa în această funcție. Și asta în pofida faptului că, avînd în vedere experiența amară de folosire a unor persoane întîmplătoare și situația actuală, această decizie ar fi una optimă”, a conchis Miron Gagauz.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente al EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova se referă la problema privind caracterul suveran și independent al statului moldovenesc?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав