|
Foto: trm.md |
Cele cinci trenuri modernizate de o firmă românească sînt periculoase pentru transportarea pasagerilor şi nu vor mai circula atîta timp cît antreprenorul nu va emite un certificat de calitate a lucrărilor executate. Declarația aparține directorului interimar al ÎS „Calea Ferată din Moldova”, Sergiu Tomşa, relatează
jurnaltv.md. „ Am invitat specialiști de la Centrul Baltic de Certificare, care este introdus în registrul ţărilor europene. Ei au examinat aceste trenuri şi au fost de acord cu părerea CFM, că ele sînt periculoase pentru ca să fie exploatate în Republica Moldova şi ele trebuie certificate, ceea ce cerem de la partea română. Deocamdată nu reușim să ajungem la un numitor comun”, a spus Sergiu Tomșa.
„Între timp însă, trenurile modernizate se prăfuiesc în depourile căii ferate şi generează pierderi de milioane”, spune viceministrul Transporturilor, Boris Gherasim.
„În total, au fost luate credite de 11,5 milioane de euro şi ele provoacă permanent pierderi. Aici e un complex mare de lucrări, care includ calitatea metalului şi rezistenţa lui”, a menționat Gherasim.
Adăuga comentariu