Arşiţa stiri: 167
Transnistria stiri: 1412

Studiu: 80% din lumina din Univers a dispărut

18 iul. 2014,, 00:10   Ştiinţă şi IT
Foto : topnews.ru
Astrofizicienii au fost uimiti sa descopere ca 80% din lumina din Univers pare sa fi disparut si nu-si pot explica acest lucru. Prin analiza structurii hidrogenului din spatiu, cercetatorii au descoperit mult mai multe ultraviolete decît lumina vizibila.

Cercetatorii au analizat fasciculele de hidrogen care leaga intre ele vastele spatii vide dintre galaxii. Cand atomii de hidrogen sînt bombardati cu radiatii ultraviolete cu energie inalta, ei se transforma in particule încărcate electric - ioni de hidrogen. Astronomii au fost surprinși să descopere mult mai mulți ioni de hidrogen decît ar corespunde nivelului cunoscut de lumina ultravioletă din Univers. Diferența este uriașă - 400%. Ciudat este și faptul că această discrepanță apare doar în regiunile apropiate (de noi) ale cosmosului, relativ bine studiate. In galaxiile mai îndepărtate, în care observatiile arată ce s-a întîmplat cînd Universul era tînăr, lucrurile par să se potriveasca.

Ultimele măsuratori arata că în Univers există de 5 ori mai multe ultraviolete decît se stie ca emit galaxiile si quasarii, fapt care i-a determinat pe astronomi sa speculeze ca fotonii ar putea veni de la “o nou sursa exotica” sau chiar de la descompunerea materiei intunecate. Problema este ca ar fi trebuit sa existe tot atît de multa lumina vizibila, dar aceasta lipseste.

“Este ca si cum te-ai afla intr-o camera puternic luminata, dar daca te uiti in jur vezi doar cateva becuri de 40 de wati. De unde vine toata lumina asta? Nu ne ies socotelile”, sustine Juna Kollmeier de la Universitatea Carnegie, autorul principal al studiului.”Ori calculele noastre sunt gresite cu mult, ori exista o alta sursa majora de fotoni ionizati pe care nu o cunoastem”, spune aceasta.Oamenii de stiinta sustin ca nu este nimic in neregula cu Universul, dar iată că încă un fapt cunoscut despre acesta este pus sub semnul intrebarii, pe măsură ce sînt efectuate noi studii.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав