Transnistria stiri: 1408
Preşedintele stiri: 4073

Filmulețul promoțional despre Moldova este dur criticat (VIDEO)

5 aug. 2014,, 16:30   Societate
4263 0
Foto: nataalbot.md
Filmulețul promoțional despre Republica Moldova, prezentat ieri de Agenția Națională a Turismului, a stîrnit critici dure în societate și printre utilizatorii rețelelor de socializare. În opinia mai multor cetățeni, clipul este un eșec, deoarece nu poate trezi interesul turiștilor străini și forma o imagine clară despre țara noastră.

Jurnalista Nata Albot scrie pe blogul său că filmulețul nu i-a impresionat pe cetățenii străini. Albot le-a arătat clipul la 20 de studenți din Africa de Sud, China, Bulgaria, Venezuela, Mexic, Brazilia și Canada, rugîndu-i să-l aprecieze.

„Toți ei ar putea fi considerați potențiali turiști. Nu au auzit niciodată de Moldova, sînt curioși, ar putea într-o bună zi să caute o vacanță într-o țară nouă. Le-am explicat ce urmează să le arăt și i-am rugat să nu încerce să fie drăguți, ci să fie obiectivi. Mi-au spus într-o voce că acest spot nu transmite nimic care i-ar face să vrea să viziteze Moldova. Nici un cîrlig care să le atragă atenția și să-i facă curioși. Un video care nu impresionează și care se termină prea brusc, fără ca să spună ceva”, scrie jurnalista.

Potrivit Natei Albot, cetățenii străini s-au întrebat de ce nu a văzut nicio imagine de oraș, de arhitectură.

„Dumneavoastră vreți ca oamenii să creadă că țara dvs. este un sat mare cu peisaje rurale și cu oițe și căruțe? Dacă e așa, e foarte bine! Aveți peisaje frumoase, oițe și căruțe. Dar în acest caz de ce nu am văzut nicio stațiune balneară sau niște turiști care să facă hiking, dacă vreți să puneți accentul pe natura sălbatică?”, a spus unul dintre experții străini. Potrivit bloggerului, 75% din noul clip despre Moldova sînt peisaje. „Dar…nu peisajele sînt punctul nostru forte. Amatorii de peisaje călătoresc în Islanda, în Noua Zeelandă, în Canada la urma urmei. Dar nu în Moldova”, scrie Albot.

Amintim că Agenția Națională a Turismului a prezentat, ieri, a doau versiune a spotului video promoțional despre Moldova. Acesta urmează să fie difuzat la posturile locale și europene de televiziune, inclusiv Euronews. Însă la fel ca prima versiune, filmulețul a fost criticat de reprezentanții societății civile. Pentru realizarea proiectului s-au cheltuit circa 150 de milioane de lei.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?