Cutremure stiri: 506

Cum China folosește posibilitățile Moldovei pentru relansarea Drumului mătăsii

26 iun. 2015,, 10:15   Economie
3454 5
Как Китай использует возможности Молдовы для возрождения Великого шёлкового пути?
Foto: noi.md
Compania „China Shipping Container Lines” și „Danube Logistics”, investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești, au semnat un acord care ii va permite companiei chineze să-și extindă serviciile de transport de containere pînă în Moldova, pentru relansarea Drumul antic al mătăsii, informează NOI.md.

Potrivit unui comunicat difuzat de „Danube Logistics”, decizia transportatorului chinez este parte a inițiativei guvernului de la Beijing de a reînvia Drumul antic al mătăsii cu ajutorul proiectelor „Silk Road Economic Belt” și „21st Century Maritime Silk Road”.

„China Shipping Container Lines” este al treilea transportator internațional de containere care oferă servicii de transport direct în Portul Internațional Liber Giurgiulești. În anul 2014, transbordarea containerelor prin portul Giurgiulești a crescut cu 68%, constituind peste 11 mii TEU. Anul trecut, 57% din containerele importate au venit din China, iar 76% din containerele exportate au fost transportate din portul Giurgiulești spre piețele Asiei.

Președintele „Danube Logistics”, Thomas Moser, a declarat că decizia companiei „China Shipping Container Lines” de a oferi servicii de transport direct spre Moldova prin portul Giurgiulești reprezintă rezultatul colaborării de success dintre părți din ultimii trei ani. Potrivit lui Thomas Moser, de acum încolo, exportatorii moldoveni își vor putea livra mărfurile în containere simple sau frigorifice pe piețele internaționale direct din Moldova, cu ajutorul companiei „China Shipping Container Lines”. În special, aceste servicii le vor fi de mare folos companiilor moldovenești care exportă produse agricole pe piețele în continuă dezvoltare din Asia și Golful Persic.

Colaborarea cu compania „China Shipping Container Lines” este primul proiect din strategia „Danube Logistics” de dezvoltare a Portului Internațional Liber Giurgiulești și transformare a acestuia într-un centru logistic și business parc al noului Drum al mătăsii. Potrivit lui Thomas Moser, acordul semnat va permite să înceapă dezvoltarea, pe teritoriul Portului Interațional Liber Giurgiulești, a unei zone speciale pentru investitorii chinezi care vor să acceadă nu doar pe piața moldovenească, dar și pe piețele Uniunii Europene și ale CSI.

Compania „Danube Logistics”, investitorul general și operatorul Portului Interanțional Liber Giurgiulești, este deținută integral de compania olandeză „Danube Logistics Holding BV”.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente al EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova se referă la problema privind caracterul suveran și independent al statului moldovenesc?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав