|
Foto: mpinteractiv.ro |
Ministerul Educaţiei a propus pentru dezbateri proiectul Instrucţiunii cu privire la testarea candidaţilor în vederea obţinerii certificatului de îndeplinire a standardului minim de competenţe profesionale şi manageriale în sistemul educaţional.
Potrivit agenţiei "Infotag", cu referire la conducerea Ministerului, certificatul va permite candidaţilor să participe la concursul pentru funcţia de director al instituţiei de învăţământ, precum şi va confirma nivelul de cunoştinţe şi competenţele necesare pentru administrarea calitativă a şcolii.
Conform proiectului Instrucţiunii, candidaţii vor trebui să rezolve la calculator un test constituit din 30 de întrebări din domenii conexe sistemului educaţional. Pentru a trece testarea şi, respectiv, a intra în posesia certificatului, candidaţii vor trebui să obţină cel puţin 35 de puncte din totalul celor 50, iar cei ce vor acumula mai puţin vor avea posibilitatea să se înscrie repetat la susţinerea testului după o perioadă de 3 luni.
După discuţii largi şi adoptarea instrucţiunii, Ministerul va organiza şedinţe cu şefii direcţiilor raionale/municipale de învăţământ căror le va fi prezentată platforma on-line prin intermediul căreia va fi organizată testarea. Înscrierea la testare se va face on-line, prin intermediul unei aplicaţii de pe site-ul
www.ctice.md.
Adăuga comentariu