Acesta este un indicator că piața internă crește, afirmă Gheorghe Arpentin, deși intenția este de a scoate în prim-plan calitatea vinurilor consumate, și nu cantitatea lor. Potrivit lui, percepția societății precum că vinul de casă e cel mai bun trebuie schimbată, iar prioritate trebuie acordată vinurilor cu Indicație Geografică Protejată (IGP).
„Avem statistica exporturilor, dar volumul pieței interne îl calculăm indirect. Ceea ce a fost produs la vinării, minus exportul, este egal cu ceea ce există pe piața internă. Circa 18 milioane de sticle.
În 2017, exportul a constituit 54 de milioane de sticle, deci pe piața internă comercializăm cca o treime din vinurile îmbuteliate, așa că piața crește. Însă eu cred că contează nu cantitatea vinurilor consumate, ci calitatea lor, pentru ca omul să aprecieze vinurile cu IGP, nu să considere că vinul de casă este cel mai bun”, a conchis Arpentin.
Adăuga comentariu