În timp ce numărul de automobile sa dublat în mai puțin de 15 ani, lungimea drumurilor și a străzilor a rămas practic la fel cum era acum 50 de ani. Drept consecință numărul de automobile la un km de drum a crescut de 24 de ori în ultimii 50 de ani, de la 3 automobile la un km de drum în 1970 la peste 73 de automobile în 2020, scrie unimedia.info.
Însă cel mai grav au fost afectate principalele localități urbane din țară. Astfel municipiul Chișinău are în prezent înregistrate aproape 230 mii automobile, iar suprafața străzilor și drumurilor din oraș a crescut nesemnificativ în ultimii 30 de ani.
Drept consecință, doar automobilele înregistrate în Chișinău ocupă 20,7% din suprafața străzilor din oraș. Asta fără automobilele celor care vin în municipiu.
Topul este urmat, după cum și era de așteptat de municipiul Bălți, unde automobilele ocupă 8,2% din suprafața străzilor și municipiul Soroca cu o aglomerație de 6,3%.
Adăuga comentariu