Începînd cu 1 iulie 2023, competențele de protecție a consumatorilor de servicii financiare revin CNPF.
Astfel, cele mai importante atribuții ale acesteia sînt reglementarea mecanismelor de soluționare a pretențiilor clienților, dar și soluționarea petițiilor ce țin de activitatea CNPF.În acest sens, cetățenii pot depune o petiție la CNPF, dacă vor fi vizate următoarele entități:
1. organizațiile de creditare nebancară, asigurătorii, intermediarii în domeniul asigurărilor (începînd cu 3 iulie 2023);
2. băncile, prestatorii de servicii de plată și emitenții de monedă electronică, precum și unitățile de schimb valutar (începînd cu 1 ianuarie 2024).
De asemenea, consumatorii pot primi asistență la linia telefonică sau direct la sediul CNPF.
Reamintim că, începînd cu 1 iulie 2023, Banca Națională a Moldovei a preluat de la CNPF atribuțiile de licențiere/autorizare, reglementare și supraveghere a participanților profesioniști pe piața asigurărilor, organizațiilor de creditare nebancară, asociațiilor de economii și împrumut și birourilor istoriilor de credit.
Pentru a vedea mai multe răspunsuri la întrebările parvenite pe adresa redacţiei noastre, accesaţi acest link. Întrebările pot fi expediate pe adresa [email protected].
Adăuga comentariu