„Sînt bucuros de faptul că în acest an țara noastră s-a regăsit pe un drum ferm spre Uniunea Europeană, iar împreună cu președinta Maia Sandu și prim-ministra Natalia Gavrilița am promovat cu echipa de la Guvern și minister o politică externă activă, orientată să scoată Moldova din izolare internațională care să ofere țării noastre un context calm și stabil pentru reforme și integrare europeană” – a spus vicepremierul Nicu Popescu.
DezizolareOficialul s-a întîlnit și a stabilit contactul direct cu omologii din 17 state membre ale Uniunii Europene: România, Franța, Polonia, Grecia, Austria, Letonia, Lituania, Estonia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Cipru, Danemarca, Portugalia și Ungaria.
Dezvoltare europeană
„În acest an, împreună cu echipa de la Guvern am reușit să deblocăm finanțarea externă pentru țara noastră și datorită acesteia, vom schimba în bine viața oamenilor. 285 de milioane de euro este doar valoarea acordurilor financiare confirmate în marja participării la cel de-al șaselea Summit al Parteneriatului Estic” – a evidențiat vicepremierul Nicu Popescu.
Dialog
Republica Moldova cooperează mai strîns cu statele din Trio Asociat (Georgia și Ucraina), dar și în plan bilateral am fortificat dialogul cu Statele Unite ale Americii, Federația Rusă, Turcia, Norvegia, Azerbaidjan, Kazahstan, Emiratele Arabe Unite și Republica Kârgâză. Au fost valorificate oportunitățile de dialog cu oficialii de nivel înalt ai organizațiilor regionale și internaționale: Consiliul Europei, NATO, ONU, OSCE, GUAM și OCEMN.
Diasporă
Referindu-se la prioritățile pentru diasporă, vicepremierul Nicu Popescu a spus că „Voi pleda pentru modernizarea și digitalizarea serviciilor consulare – aceasta va fi misiunea esențială în noul an, de rând cu suplimentarea posturilor consulare în ambasade și consulate, pentru a spori calitatea și viteza serviciilor prestate în locațiile unde numărul de cereri consulare este înalt.”
2022: Diplomație economică
În anul 2022 o prioritate a diplomației Republicii Moldova o va reprezenta intensificarea diplomației economice pentru a valorifica potențialul acesteia în promovarea produselor fabricate în Moldova, sporirea numărului de turiști și atragerea investițiilor pentru a crea locuri de muncă acasă.
Adăuga comentariu