Inspirat de toate acestea, în anii 1900, maestrul creează o nouă tendință în pictură, evaluată destul de ironic de contemporanii săi, care a primit numele de "neo-primitivism".
Acest stil, care într-o anumită măsură era paralel cu fauvismul francez sau cu expresionismul german, era profund național. Artistul se distanța nu doar de ceea ce a văzut în viață, ci și de acele exemple de artă populară care păreau mici și complet nevrednice de întruchipare.
De exemplu, el s-a inspirat din inscripțiile provinciale, care erau foarte multe în Tiraspolul său natal, în special, din inscripțiile frizerilor. I-au plăcut foarte mult prin expresivitatea și publicitatea lor. Și el pictează o serie întreagă de "frizeri", care provoacă un flux de declarații sarcastice din partea criticilor. Aceasta este în același timp și o parodie a inscripției, dar și o utilizare a limbajului ei - simplificată, ca și cum naivă, foarte colorată.
Picturile "Frizerilor" sînt create sub impresia puternică a vieții din provincie, a ritmurilor sale lente, a unor acțiuni "rituale".
Cele mai bune creații ale lui Larionov din seria ”Frizerul” se află acum în colecții private în străinătate.
Adăuga comentariu