Tronsonul de drum finalizat începe de la orașul Bălți, km 4+800, continuînd spre intersecția cu drumul R17 Făleşti – Pîrliţa, pînă la km 30+270. Proiectul a inclus reabilitarea părții carosabile, construcția podeţelor, reabilitarea podurilor, construcția pasajului peste calea ferată, construcţia canalelor de scurgere, construcţia sistemului de drenaj şi relocarea conductelor de utilitate publică. De asemenea, au fost executate lucrări de instalare a panourilor informative și a indicatoarelor rutiere, executare a marcajului rutier de tip termoplast, amenajare a intersecțiilor și acceselor la proprietăți, cît și montare a pavilioanelor pentru pasageri.
Impresa Pizzarotti & C.S.pA, una dintre cele mai mari companii italiene din domeniul construcțiilor, a cîștigat încă în august 2015, licitația pentru reabilitarea traseului R16, Bălți-Fălești-Sculeni.Lucrările de reparație urmau să înceapă în două luni de la semnarea contractului și trebuiau să fie efectuate în maximum doi ani. Chiar dacă este vorba despre o companie cu renume și dintr-o țară UE, lucrările au fost tergiversate din diferite.
Astfel, în primăvara anului 2018 erau efectuate doar 25% din lucrările de reabilitare, iar autoritățile au avertizat compania că ar putea rezilia contractul.
Lucrările de reabilitare a segmentului finalizat de peste 25 de km ai drumului R16, au o valoare de peste 26 de milioane de euro, bani alocați din împrumutul oferit Guvernului Republicii Moldova de către Banca Europeană pentru Investiții.
Adăuga comentariu