Implementarea eKYC va facilita interacțiunea digitală între cetățeni, instituțiile publice și mediul de afaceri. Serviciul va fi dezvoltat și administrat de Agenția de Guvernare Electronică, și are ca scop principal simplificarea procesului de înrolare digitală (digital on-boarding) pentru diverse servicii, atît publice cît și private.
Conceptul aprobat, prevede următoarele:
Acest serviciu va oferi tuturor cetățenilor, inclusiv diasporei, investitorilor străini și altor actori relevanți instrumentele necesare pentru interacțiunea online cu instituțiile publice, agenții economici, bănci și notari publici. eKYC se încadrează în planul de digitalizare a 100% din serviciile publice pînă în 2030, ca parte a Strategiei de Transformare Digitală.
Implementarea serviciului eKYC (crearea, pilotarea și dezvoltarea) va fi inițiată pe parcursul anului 2024 și se va realiza din contul mijloacelor financiare prevăzute în bugetul pentru anii 2024-2025 a Unității de Implementare a Proiectului Băncii Mondiale (UIPAC), costul estimat fiind aproximativ 9,5 mln. lei.
Costurile anuale pentru administrarea serviciului respectiv se estimează la circa 1,0 mln. lei și vor fi acoperite din bugetul anual al AGE.
Adăuga comentariu