Sergiu Prodan spune că asfaltarea drumului nu a adus niciun prejudiciu patrimoniului național, iar practica asfaltării drumurilor în rezervații este des întîlnită și în alte state.
Regretabilă este scăparea administrației Rezervației care nu s-a asigurat pînă la ultima virgulă de respectarea procedurilor indicate în legislație. A demarat o anchetă internă, însă ea nu a fost demarată pentru a pedepsi pe cineva. Acest drum era o problemă gravă pentru comunitate, pentru localnicii din satul Butuceni, pentru activitatea economică și agricolă din această zonă, pentru acest drum nu poate fi găsită o soluție de ocolire”, a spus Prodan la Radio Moldova.
Ministrul Sergiu Prodan spune că experiența altor state arată că asfaltarea drumurilor în rezervațiile naturale nu este interzisă, chiar dacă acestea sînt pavate.
De aceea, toate discuțiile sînt doar ipotetice și nu au substanță. Asfaltul în sine și lucrările făcute nu au adus nicio daună satului Butuceni, patrimoniului național. Dar asta este doar părerea mea.
Am cerut Agenției de Inspectare a Monumentelor să verifice dacă în procesul lucrărilor s-a adus sau nu vreo daună”, a mai spus ministrul Culturii.
În același timp, expertul în managementul patrimoniului cultural, Ion Ștefăniță, a scris în rețelele sociale că totuși ar fi fost oportună o altfel de soluție pentru drumul din Butuceni, atașînd și cîteva poze.
"Un exemplu: soluțiile pentru Butuceni, așa se amenajau drumurile și prin satele Moldovei de altădată, astfel de drumuri le vedeți și în Viscri, dar mergeți și la Saharna Nouă, raionul Rezina. Dar nu a fost sa fie {...} Cînd faceți un trotuar asfaltat și pînă la cruce pe stîncă???", s-a întrebat expertul.
Mai multe informații despre cultura, istoria și localitățile din Republica Moldova le puteți afla, accesînd site-ul moldovenii.md.
Adăuga comentariu